tidsfördriv

Ligger i sängen och kollar på film. Har faktiskt legat här i tre timmar nu. Skönt att tiden går. Längtar tills jag ska sova så att jag slipper tänka, slipper bry mig om mat och allt som hör till. Morgonen är den smärtfria zonen. Den känner man knappt av och det är enkelt att unvika min fiende, alltså maten. Mot kvällen känner man suget mer och mer och saknar någonting att käka på framför tv:n. Dock är jag inte alls sugen idag. Den här gången gäller det. Jag ska klara detta, jag ska övervinna monstet i huvudet, rösten. Jag ska klara det, ÄNTLIGEN.

Ett beslut är starkt. Att bestämma sig för att bli smal en gång för alla är bra. Jag hoppas att jag klarar det denna gången. Bakslag finns. Men det känns som att jag slipper undan denna gång.

Åh vad jag önskar att mat inte fanns. Tänk att vara med på Robinson, att behöva svälta och att faktiskt behöva träna och tävla. Det skulle vara livet. Åh vad jag vill bli smal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0